Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2009

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ


Η ΕΚΔΙΚΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ

ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΩΝ ΚΡΙΤΙΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ

ΙΔΡΥΣΗ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ ΑΝΑΒΛΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΙΣ

15/06/2010

Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2009

ΑΝΤΙΓΡΑΦΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΙΑΝΟΜΗΣ- ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΦΑΡΜΑΚΑΠΟΘΗΚΕΣ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ .














Οι φαρμακαποθήκες στη χώρα μας όπως και στην Ευρώπη βελτιώνουν συνεχώς την ποιότητα της διανομής των φαρμάκων προς τα φαρμακεία ,νοσοκομεία, συμβάλλοντας σημαντικά ώστε να φθάσουν με ασφάλεια στους ασθενείς που τα έχουν ανάγκη.


Η υπηρεσία αυτή αναδεικνύεται απαραίτητη και από τον Κοινοτικό κώδικα για τα φάρμακα που προορίζονται για ανθρώπινη χρήση ( ΟΔΗΓΙΑ 2001/83/ΕΚ) όπου περιγράφονται λεπτομερώς τα standards για τη χονδρική πώληση των φαρμάκων γιατί εξασφαλίζει σε εθνικό επίπεδο τον καθημερινό εφοδιασμό του κάθε φαρμακείου , με όλα τα φαρμακευτικά σκευασμάτα που βρίσκονται στην αγορά , ακόμη και των αντιγράφων φαρμάκων, σε συνθήκες καλής και σωστής αποθήκευσης και διανομής.


Τελευταία στη χώρα μας παρουσιάζεται ένας καταιγισμός « νέων» κωδικών αντιγράφων ή όπως είναι γνωστότερα, «ουσιωδώς ομοίων προϊόντων» που αντιπροσωπεύονται από τον καθόλου ευκαταφρόνητο αριθμό των 286 υπευθύνων εταιριών που έχουν άδεια να τα κυκλοφορήσουν στη χώρα μας.


Η μαζική «εισβολή» των φαρμάκων αυτών στη αγορά δημιουργούν αρκετά προβλήματα όπως :


πρoσδιορισμός καναλιών διανομής (wholesalers ) .


· έλλειψη ιστορικότητα κινήσεως των φαρμάκων αυτών, με κίνδυνο λήξης στα ράφια , σημαντικών ποσοτήτων των φαρμάκων αυτών.


· Επηρεασμός της κινητικότητας των πρωτοτύπων φαρμάκων που κυκλοφορούν με την ίδια δραστική ουσία .


· Τρόπος συνταγογράφησης των unbranded φαρμάκων.


Οι παραπάνω επισημάνσεις δημιουργούν:


· Σημαντική δυσχέρεια στη διαχείριση αποθεμάτων .


· Δέσμευση κεφαλαίων σε υπερβάλλον stok.


· κ.α.



2


Τα παραπάνω προβλήματα αναζητούν λύσεις που όμως είναι δύσκολο να εξευρεθούν αν αντιμετωπισθούν από κάθε μία αποθήκη συνεταιριστική ή ιδιωτική ξεχωριστά. Το γεγονός και μόνο του πλήθους των εταιριών αυτών , πολλές από τις οποίες μάλιστα , διακινούν με ενδιαμέσους που δεν αναγνωρίζουν π.χ. επιστροφές, ληξιπρόθεσμα ,καθιστούν πρακτικά αδύνατο , τον οποιονδήποτε διάλογο για την εξεύρεση διεξόδου .


Μπροστά στην κατάσταση αυτή πιστεύω , εμείς οι συνεταιριστικές αποθήκες , πρέπει να εξουσιοδοτήσουμε την ΟΣΦΕ να διαλεχτεί με το σύνολο των εταιριών αυτών θέτοντας υπόψη τους τρόπους συνεργασίας που θα συναποφασίσουμε.


Εξ άλλου είναι προς το συμφέρον των εταιριών αυτών η χρησιμοποίηση του καναλιού διανομής των φαρμακαποθηκών διότι υπερέχει από κάθε άλλο , επειδή συμβάλλει στην αξιοπιστία της ιχνηλασιμότητας όλων των φαρμάκων.


ΒΑΣΙΛΗΣ ΧΟΛΕΒΑΣ


ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ. ΣΟ.Φ.ΛΑ


Υ.Γ. bloger .ανταποκρινόμενος στην έκκληση παλαίών φίλων αναρτώ φωτο από τα φοιτιτικά μου χρόνια






Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2009

Τις τιμές των φαρμάκων επανεξετάζουν οι κυβερνήσεις παγκοσμίως

Hμερομηνία : 13-08-09 Eκτύπωση | e-mail

Τη στιγμή που ο ανεπτυγμένος κόσμος παλεύει να συγκρατήσει το κόστος της υγειονομικής περίθαλψης, οι κρατικές υπηρεσίες του αρχίζουν να εξετάζουν με προσοχή τις τιμές ων φαρμάκων.


Αυτό μπορεί να ακούγεται άδικο, καθώς τα φάρμακα ευθύνονται για ποσοστό μικρότερο του 20% των συνολικών υγειονομικών δαπανών στις χώρες αυτές, αλλά και εσφαλμένο μιας και χωρίς ανταμοιβή η καινοτομία θα εκλείψει. Παρά ταύτα, ολοένα και περισσότερες φωνές υψώνονται κατηγορώντας τις φαρμακοβιομηχανίες για τεχνητή διατήρηση των τιμών σε υψηλά επίπεδα με την παρεμπόδιση της κυκλοφορίας αντιγράφων φαρμάκων, ενώ κυβερνήσεις από τον Καναδά μέχρι και την Ιαπωνία μελετούν το φαινόμενο.

Ένα από τα «κόλπα» της φαρμακοβιομηχανίας αφορά την καταβολή «αμοιβής καθυστέρησης», με την οποία ο κάτοχος της ευρεσιτεχνίας συγκεκριμένου φαρμάκου πληρώνει τον κατασκευαστή αντιγράφων φαρμάκων, ώστε αυτός να μην κυκλοφορήσει το φθηνό αντίγραφό του. Το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης έχει χαρακτηρίσει την τακτική αυτή «δυνητικά παράνομη», ενώ η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ εκτιμά ότι η τακτική αυτή κοστίζει στους Αμερικανούς φορολογούμενους 3,5 δισ. δολάρια το χρόνο. Αμερικανοί αξιωματούχοι μελετούν τώρα νέες προσεγγίσεις. Μία από αυτές αφορά την ψήφιση νόμου, που θα ευνοεί την παρασκευή αντιγράφων φαρμάκων περιορίζοντας χρονικά την περίοδο μονοπωλίου του από την αρχική κατασκευάστρια σε έξι μήνες. Την ίδια στιγμή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπολογίζει ότι τα αντίγραφα φάρμακα χρειάζονται επτά μήνες για να κυκλοφορήσουν, μετά τη λήξη της ευρεσιτεχνίας των πρωτότυπων. Η καθυστέρηση αυτή κοστίζει στους καταναλωτές 3 δισ. ευρώ το χρόνο και οδήγησε την Επίτροπο Εμπορίου Νέλι Κρος να αναφωνήσει: «Υπάρχει κάτι σάπιο εδώ...»

Χημική υποστήριξη

Οι μεγάλες φαρμακευτικές εταιρίες έχουν δύο απαντήσεις στο παραπάνω πρόβλημα: πρώτον, ότι η υπόθεση είναι πιο περίπλοκη από όσο νομίζουν οι αξιωματούχοι των υπηρεσιών καταπολέμησης των μονοπωλίων και δεύτερον, ότι οι «αμοιβές καθυστέρησης» ευνοούν στην πραγματικότητα τους καταναλωτές. Αν και η πρώτη απάντηση των εταιριών αληθεύει, η δεύτερη είναι καταφανώς ψευδής.

Στην Ε.Ε η κυκλοφορία αντιγράφων φαρμάκων καθυστερεί εξαιτίας της γραφειοκρατίας. Αντίθετα από τις ΗΠΑ, η Ευρώπη είναι συνονθύλευμα μικρομεσαίων αγορών με διαφορετικούς ελεγκτικούς κανόνες και οικονομικά εμπόδια, όπως η υποχρέωση ξεχωριστής πιστοποίησης ενός φαρμάκου στην αγορά κάθε ευρωπαϊκού κράτους. Η θέσπιση κοινής ευρωπαϊκής διαδικασίας έγκρισης και πιστοποίησης θα προσέφερε σημαντική ώθηση στα αντίγραφα φάρμακα.

Στις ΗΠΑ σημαντικές ευθύνες έχουν και οι ίδιες οι κατασκευάστριες αντιγράφων φαρμάκων, που ευνοούν τις «συμφωνίες καθυστέρησης», υποστηρίζοντας ότι είναι προς όφελος των καταναλωτών, καθώς περιορίζουν τις πολυδάπανες δικαστικές διενέξεις με τις κατόχους των ευρεσιτεχνιών. Οι πρόσφατες συμφωνίες μεταξύ φαρμακευτικών εταιριών διαψεύδουν τις παραπάνω εκτιμήσεις. Ορισμένες κατασκευάστριες αντιγράφων φαρμάκων συμφωνούν τώρα να καθυστερήσουν την κυκλοφορία των προϊόντων τους, όχι με χρηματικό αντάλλαγμα, αλλά έχοντας εξασφαλίσει τη δέσμευση της κατόχου της ευρεσιτεχνίας ότι δεν θα κυκλοφορήσει δικό της φθηνό αντίγραφο φαρμάκου.

«Οι φαρμακευτικές δεν κερδοσκοπούν»

Διαφορετική άποψη εκφράζει ο εμπορικός διευθυντής της Ένωσης Βρετανικών Φαρμακοβιομηχανιών, Ντέιβιντ Φίσερ, που εκτιμά ότι οι επιθέσεις εναντίον των εταιριών είναι αδικαιολόγητες. «Οι τιμές των φαρμάκων στη Βρετανία είναι χαμηλές, ενώ σταθερή υποχώρηση σημειώνει και το κόστος παρασκευής τους. Στοιχεία του υπουργείου Υγείας της ώρας δείχνουν ότι το Εθνικό Σύστημα Υγείας της Βρετανίας δαπανά 12% του προϋπολογισμού του σε φάρμακα. Το 2005, οι τιμές των φαρμάκων στη Βρετανία μειώθηκαν κατόπιν κρατικής παρέμβασης κατά 7%, ενώ το ποσοστό μείωσης πέρσι υπήρξε της τάξης του 3,9% σε σχέση με το 2007.

Ο τιμολογιακός έλεγχος είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Υγείας. Ο έλεγχος αυτός περιορίζει την κερδοφορία των εταιριών, ενώ η κρατική υπηρεσία δικαιούται να προβαίνει σε περιοδικές μειώσεις των τιμών. Οι επιβεβλημένες αυτές μειώσεις σήμαναν οικονομίες δισεκατομμυρίων στερλινών για το βρετανικό ΕΣΥ», λέει ο κ. Φίσερ.

www.kathimerini.gr με στοιχεία από BBC και Economist







Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2009

Η αρχή... του τέλους για τα οικονομικά αντίγραφα φάρμακα

Δελχί, Ινδία. Σύμφωνα με το νέο νόμο που ψηφίστηκε εχθές, η Ινδία πρόκειται να ξεκινήσει την παραχώρηση δικαιώματος ευρεσιτεχνίας για τα φάρμακα - μια πρακτική που είχε σταματήσει από το 1970 - χωρίς να έχουν τεθεί οι απαραίτητες διαδικασίες που να προφυλάσσουν από τις υπέρογκες αυξήσεις στις τιμές των φαρμάκων. Η Ινδία τροποποίησε το Νόμο περί Ευρεσιτεχνίας προκειμένου να συνάδει με τις απαιτήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ).

Ένα προστατευτικό μέτρο «κλειδί» που διασφαλίζει τη διαθεσιμότητα οικονομικών φαρμάκων είναι η διαδικασία των υποχρεωτικών αδειών - η κυβέρνηση παραχωρεί πατέντες αλλά παράλληλα, επιτρέπει στις εταιρείες που παράγουν αντίγραφα φάρμακα να φτιάχνουν τις δικές τους εκδοχές πατενταρισμένων φαρμάκων έναντι ενός χρηματικού αντιτίμου στον κάτοχο της ευρεσιτεχνίας. Εντούτοις, στο Νόμο που ψηφίστηκε από την Κάτω Βουλή χθες, οι διαδικασίες αυτές παραμένουν ιδιαίτερα πολύπλοκες και δεν υπάρχει έλεγχος ως προς το ύψος των ποσών που πρέπει να καταβληθούν για τα δικαιώματα, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε ατέλειωτες αντιδικίες και καθυστερήσεις.

Ο νέος νόμος προστατεύει τα προϊόντα που έχουν ήδη κυκλοφορήσει στην αγορά επιτρέποντας αυτόματα το δικαίωμα να παραχθούν. Οι εταιρείες που παράγουν αντίγραφα φάρμακα θα αναγκαστούν να πληρώσουν δικαιώματα στον κάτοχο της ευρεσιτεχνίας, τα οποία θα καθοριστούν από την κυβέρνηση. Τα διεθνή πρότυπα για την πληρωμή δικαιωμάτων ευρεσιτεχνίας κυμαίνονται μεταξύ 3-4%. Ο νέος νόμος όμως, δεν καθορίζει μία σταθερή τιμή για το δικαίωμα εκμετάλλευσης. Στη Ν. Αφρική, η εταιρεία GlaxoSmithKline προσπάθησε να χρεώσει για δικαιώματα εκμετάλλευσης ποσοστό που έφθανε το 40%, μέχρι που παρενέβησαν ακτιβιστές και οι δικαστικές αρχές. Τελικά, αποφεύχθηκε το χειρότερο σενάριο για τους ανθρώπους που πάσχουν από απειλητικές για τη ζωή τους ασθένειες, μόνο όμως βραχυπρόθεσμα.

Οι άνθρωποι που βασίζονται στη χρήση οικονομικών φαρμάκων θα πρέπει να περιμένουν περισσότερο από τρία χρόνια μέχρι να αποκτήσουν οι εταιρείες παραγωγής αντίγραφων φαρμάκων ακόμα και το δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση για την παραγωγή τους. Κι έτσι, ενώ οι κάτοικοι των πλούσιων χωρών θα έχουν άμεση πρόσβαση στα νέα φάρμακα απ' τη στιγμή που αυτά αποδειχθούν ασφαλή και αποτελεσματικά, οι κάτοικοι των φτωχών χωρών θα χρειαστεί να περιμένουν αρκετά χρόνια.

Επίσης, με αυτό το νόμο η κυβέρνηση της Ινδίας «ακρωτηρίασε» το δικαίωμα των πολιτών να αντιταχθούν στην επιβολή ευρεσιτεχνίας στα φάρμακα, το λεγόμενο δικαίωμα «αντίθεσης πριν τη χορήγηση». Αυτή η δυνατότητα δεν αποτελεί πλέον αποτελεσματικό μέτρο αντιπαράθεσης, καθώς οι απαραίτητες πληροφορίες που απαιτούνται για να υποστηριχθεί η εναντίωση στη χορήγηση ευρεσιτεχνίας, δε θα δημοσιοποιούνται στο κοινό.

Ο νόμος θα συζητηθεί και από την Άνω Βουλή για να λάβει την τελική έγκριση. Αναμένεται ότι η Άνω Βουλή θα εγκρίνει το Νόμο ως έχει.

Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2009

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Προϋποθέσεις χορήγησης αναλωσίμου υγειονομικού υλικού και σκευασμάτων ειδικής διατροφής


Σας παρακαλούμε όπως ενημερώσετε τα μέλη σας ότι, από 1/10/09, απαραίτητη προϋπόθεση:α)για την αποζημίωση συνταγών με αναγραφόμενα αναλώσιμα υγειονομικά υλικά για τους πάσχοντες από σακχαρώδη διαβήτη καιβ)για την απόδοση δαπάνης σε ασφαλισμένους του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ της αξίας του αναλωσίμου υλικού και των σκευασμάτων διατροφής από τα Τμήματα Παροχών του Ιδρύματος θα αποτελεί η επικόλληση επί της συνταγής [προκειμένου για την περίπτωση (α)] ή επί του τιμολογίου του φαρμακείου [προκειμένου για την περίπτωση (β)] του barcode του προιόντος. Εάν δεν υπάρχει αυτοκόλλητο τμήμα barcode, τότε θα αποκόπτεται το τμήμα της συσκευασίας που φέρει το barcode και θα επικολλάται με cellotape επί της συνταγής ή του τιμολογίου.Σε περίπτωση που δεν υπάρχει barcode ή όταν αυτό δεν μπορεί να αποκολληθεί από την αντίστοιχη συσκευασία, ο φαρμακοποιός υποχρεούται να αναγράφει, θέτοντας τη σφραγίδα και την υπογραφή του, επί της συνταγής ή επί του εκδιδομένου τιμολογίου ότι το χορηγηθέν προιόν στερείται της εν λόγω ένδειξης (barcode).Η παρούσα ρύθμιση θα έχει ισχύ από 1-10-09. !!!!????

Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2009

Για μια νέα εθνική πολιτική στο χώροτου φαρμάκου

Το κείμενο που ακολουθεί υπογράφεται από τον Πρόεδρο του Φ.Σ.ΛΑΡΙΣΑΣ και δημοσιεύτηκε στην ΄8η σελίδα της εφημερίδας ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ της Λάρισας την 14-10-2009. Αναρτάται ασχολιαστο από το BLOG

Βασικό πρόβλημα των τελευταίων χρόνων σε όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε .είναι το τεράστιο πρόβλημα των φαρμακευτικών δαπανών. Ο τομέας της φαρμακευτικής διακίνησης και η αύ-
ξηση των δαπανών ετησίως αποτελούν τον κύριο στόχο για την επίλυση ενός προβλήματος που θεωρείται, κομβικό στα ελλείμματα των ασφαλιστικών ταμείων. Λαμβάνοντας υπόψη ότι στην
Ελλάδα οι φαρμακευτικές δαπάνες το2009 θα φτάσουν τα 10 δισ. ευρώ γίνεται αντιληπτό ότι κάθε κυβέρνηση θα πρέπει να βρει λύσεις για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος.
Πολύ συχνά όμως διαπιστώνουμε ότι η επιλογή των πρωτοβουλιών που προωθούνται, δεν στοχεύουν στην καρδιά του προβλήματος με αποτέλεσμα να παραμένουν επί χρόνια συσω-ρευμένα τα ελλείμματα των ασφαλιστικών ταμείων. Ο προβληματισμός που αναπτύσσεται γύρω από την απελευθέρωση του φαρμακευτικού επαγγέλματος για να υπάρξει η ανάπτυξη του ανταγωνισμού με περιορισμό της δαπάνης αποτελεί ουτοπία. Έχει αποδεχθεί και έχει μετρηθεί από τις υπηρεσίες Υγείας όλων των Ευρωπαϊκών χωρών ότι η αύξηση των σημείων πώλησης οδηγεί μαθηματικά στην αύξηση των φαρμακευτικών δαπανών. Η μείωση του ποσοστού κέρδους του
φαρμακείου θα δημιουργούσε ένα πρόσκαιρο κέρδος ενδεχομένως για ένα ή δύο χρόνια το οποίο θα εξανε-μίζεται με την εισδοχή των νέων ακριβών φαρμάκων στη λίστα συνταγογράφησης των ασφαλιστικών ταμείων.
H πολυφαρμακεία και η υπερ- συνταγογραφία αποτελούν το γόρδιο δεσμό της ελληνικής και ευρωπαϊκής πολιτικής για τον έλεγχο των δαπανών.
Η προσπάθεια χειραγώγησης της πένας του ιατρού και η επαναφορά της συνταγογράφησης στις πραγματικές ανάγκες του πληθυσμού θα πρέπει να αποτελεί τον πρώτο στόχο των Υπουργείων Οικονομίας, Υγείας, και Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Ο εκσυγχρονισμός των Ασφαλιστικών Ταμείων με μηχανογραφημένο έλεγχο των ιατρών–φαρμακοποιών- ασφαλισμένων θα πρέπει επιτέλους να εφαρμοσθεί άμεσα

.Α) Δεν μπορεί στη σημερινή τεχνο-λογική εποχή να μην υπάρχουν στοιχεία κόστους συνταγής ανά συνταγογραφούντα ιατρό.
Β) Κόστος καταναλωθέντων φαρμάκων ανά ασφαλισμένο.
Γ)Αριθμός συνταγών για κάθε ασφαλισμένο στο φαρμακείο.
Δ) Παρακολούθηση παθήσεων και κατανάλωση φαρμάκων για κάθε μία από αυτές.
Ε) Αντιπαράθεση στοιχείων και νομοθετική ρύθμιση που θα καθορίζει τις υποχρεώσεις ενός εκάστου που εμπλέκεται στη διακίνηση.
Ζ) Εφαρμογή επιτέλους του θεσμού της μηχανογραφημένης συνταγής

Αν αυτά λειτουργήσουν θα υπάρξει άμεση ανακούφιση των ελλειμμάτων των ασφαλιστικών ταμείων, ορθολογική διακίνηση και ελεγχόμενο κόστος
δαπανών.
Πολιτικές και πρωτοβουλίες οι οποίες βάζουν σε αμφισβήτηση τη λειτουργία των 11.800 φαρμακείων της Ελληνικής Επικράτειας δεν μπορούν να επιφέρουν κανένα αποτέλεσμα υπέρ του
κοινού συμφέροντος. Η προσδοκώμενη απελευθέρωση μέσω νομικών διαδικασιών ( Συμβούλιο Επικρατείας) αποτελεί διακαή πόθο προσωπικών συμφερόντων μιας συντριπτικής μειοψηφίας φαρμακοποιών οι οποίοι ζουν έξω από το πρόβλημα, δεν γνωρίζουν τις πραγματικές ανάγκες του συστήματος και δεν ενδιαφέρονται για μια γενικότερη πολιτική δαπανών υπέρ του συμφέροντος του ελληνικού λαού.
Θα πρέπει να κατανοήσουν όλοι Κράτος-Δικαιοσύνη ότι η λειτουργία του φαρμακείου και η προσφορά του στην πρωτοβάθμια φροντίδα είναι μια κατάκτηση για τον Έλληνα πολίτη.
Η διασπορά των φαρμακείων στην Ελληνική Επικράτεια μετά την ψήφιση του Ν3457/2006 σηματοδοτεί μια νέα εποχή στο τομέα της εξυπηρέτησης του Έλληνα ασφαλισμένου.
Δεν είναι τυχαίο ότι η τελευταία απόφαση του Ανώτερου Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου δικαιώνει απόλυτα την εισηγητική έκθεση του νόμου θεμελιώνοντας ως απαράβατη προϋπόθεση
την προσπάθεια της δημόσιας υγείας και τη διασφάλιση της επιχειρηματικήςκαι επαγγελματικής ελευθερίας του φαρμακείου._ GER.

Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2009

«Οχι» μάρκετ υγείας με γιατρούς μειοψηφία



«Φρένο» στην ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών φορέ-
ων παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας υγεί-
ας, χωρίς την πλειοψηφική συμμετοχή γιατρών, βάζει η
υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Μαριλίζα
Ξενογιαννακοπούλου, με Προεδρικό Διάταγμα που υπε-
γράφη χθες. Μέχρι και την 1η Οκτωβρίου, για να ιδρυθεί
ένα διαγνωστικό κέντρο ή άλλος φορέας πρωτοβάθμιας
φροντίδας υγείας, θα έπρεπε να ανήκει κατά 51% του-
λάχιστον σε γιατρούς. Ομως, με το ΠΔ που υπεγράφη
δύο μέρες πριν από τις εκλογές από την προηγούμενη
ηγεσία του υπουργείου Υγείας, καταργήθηκε η διάταξη
αυτή.* Ετσι, θα μπορούσε στο εξής κάθε επιχειρηματίας
να ανοίγει ένα διαγνωστικό κέντρο, ακόμη και εάν η πλει-
οψηφία των μετόχων δεν είναι γιατροί. Ομως, αυτό τε-
λικά δεν θα συμβεί μετά το χθεσινό ΠΔ, που περιλαμ-
βάνει το άρθρο κατάργησης του προηγουμένου (υπ’
αριθμόν 180), το οποίο προέβλεπε ότι δεν απαιτείται
πλειοψηφία γιατρών για την ίδρυση ιδιωτικών φορέων
παροχής πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ BLOGGER: ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΗΝ ΞΕΝΟΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ!!!
*ΟΙ ΨΗΦΟΦΟΡΟΙ. ΜΕΛΗ ,ΣΤΕΛΕΧΗ, ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΙ,ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ,ΤΗΣ Ν.Δ.ΤΩΡΑ ΞΕΡΟΥΝ ΠΟΙΟΝ ΔΕΝ ΘΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΑΡΧΗΓΟ!!! ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΠΙΑ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΑ.ΟΛΑ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΖΩΗ,ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ, ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ.

Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2009

Σύστημα Αυτοματοποιημένης Διαχείρισης Συνταγών του Ιδρύματος.



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Διοικητής του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, κ. Θεόδωρος Αμπατζόγλου, πραγματοποίησε σήμερα, 23.9.2009, συνέντευξη Τύπου, κατά την οποία παρουσίασε το Σύστημα Αυτοματοποιημένης Διαχείρισης Συνταγών του Ιδρύματος.

Συγκεκριμένα, αναφέρθηκαν τα ακόλουθα:

Η Δημόσια Διοίκηση αντιμετωπίζει ένα σύνολο αντιπαρατιθέμενων στόχων για τους οποίους πρέπει πάντα να βρίσκει την κατάλληλη ισορροπία.

Η διασφάλιση των στόχων της ευρύτερης πολιτικής υγείας επιτυγχάνεται μέσω κανόνων που διασφαλίζουν:

  1. την προστασία της δημόσιας υγείας,

  2. την εξασφάλιση της πρόσβασης των ασθενών σε ασφαλή και αποτελεσματικά ως προς τη θεραπεία και το κόστος φάρμακα,

  3. τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των ασφαλιστικών οργανισμών, πάντα εντός των ορίων του προϋπολογισμού τους.

Η θεμελιώδης ανάγκη που επιβάλει το έργο είναι η ουσιαστική βελτίωση της παροχής υπηρεσιών προς τον Πολίτη.

Η συγκεκριμένη ανάγκη υλοποιείται με:

  1. Τη βελτίωση της ταχύτητας ολοκλήρωσης εκκαθάρισης των φαρμακευτικών δαπανών και της αποτελεσματικότερης εξυπηρέτησης των συμβεβλημένων φαρμακείων

  2. Την ορθή εκτέλεση των συνταγών

  3. Τη βελτίωση του ελέγχου της ποιότητας των φαρμακευτικών δαπανών των ασφαλισμένων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.

Στρατηγικός στόχος είναι η δημιουργία υποδομών για τη συγκράτηση αρχικά, και τον περιορισμό σε επόμενο στάδιο, της φαρμακευτικής δαπάνης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με ταυτόχρονη διασφάλιση παροχής φαρμακευτικής φροντίδας υψηλής ποιότητας.

Οι θεμελιώδεις δράσεις που απαιτούνται για να επιτευχτεί ο στόχος είναι:

  1. η οργάνωση της ζήτησης φαρμακευτικών σκευασμάτων,

  2. η ενίσχυση των πληροφοριακών εργαλείων για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών,

  3. ο καθολικός έλεγχος της δαπάνης των φαρμακευτικών συνταγών, και

  4. ο έλεγχος ποιότητας της παρεχόμενης φαρμακευτικής φροντίδας.

Το έργο στοχεύει:

  1. στην ταχύτερη, ασφαλέστερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων και των συνεργατών του ΙΚΑ (ιατρών, φαρμακείων),

  2. στην εφαρμογή ενός νέου, καινοτόμου και αυτοματοποιημένου μοντέλου διαχείρισης με χαμηλότερο λειτουργικό κόστος,

  3. στην παροχή ευελιξιών που υπαγορεύονται από το νέο ρόλο του ΙΚΑ και της ενσωμάτωσης σε αυτό άλλων ταμείων,

  4. στην επίτευξη της κατά το δυνατόν μέγιστης αυτονομίας του ΙΚΑ.

Το έργο αφορά στην ανάπτυξη, εγκατάσταση και υποστήριξη καινοτόμων συστημάτων πληροφορικής τα οποία είναι απαραίτητα για την υποστήριξη της λειτουργίας της ηλεκτρονικής διαχείρισης εκτελέσεων συνταγών και της ηλεκτρονικής εκκαθάρισης λογαριασμών φαρμακείων συμβεβλημένων με το Ι.Κ.Α., αφορά στους ασφαλισμένους του Ι.Κ.Α., με γνώμονα την ταχύτερη, ασφαλέστερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων και των συμβεβλημένων συνεργατών του Οργανισμού (ιατρών, φαρμακείων).

Αναλυτικότερα το έργο περιλαμβάνει τη δημιουργία και λειτουργία Κέντρου Μηχανογραφικής Επεξεργασίας Φαρμάκων (ΚΕ Συνταγών) με τις εξής λειτουργίες:

  1. συγκέντρωση και καταχώρηση σε μηχανογραφικό σύστημα, μέσω ψηφιοποίησης με χρήση σαρωτών (scanners) υπερ-υψηλής ταχύτητας, των λογαριασμών (μηνιαίες συγκεντρωτικές καταστάσεις και συνταγές) που υποβάλλονται από τα συνεργαζόμενα με το ΙΚΑ φαρμακεία ανά την Ελλάδα.

  2. Την ηλεκτρονική αποθήκευση των ψηφιοποιημένων εγγράφων (συνταγές, συγκεντρωτικές κ.ά.).

  3. Την αυτοματοποιημένη, αναγνώριση των κουπονιών των φαρμάκων και των υπολοίπων στοιχείων του συνταγολογίου.

  4. Tην καταχώρηση των υπολοίπων μη αυτόματα αναγνωρισθέντων σχετικών πεδίων της συνταγής.

  5. Την ηλεκτρονική διεξαγωγή ελέγχων ορθότητας των συνταγών.

  6. Εκτέλεση, αυτόματων και μη, αλγόριθμων αντιμετώπισης μη ορθών συνταγών.

  7. Εκκαθάριση των συνταγών.

  8. Την ηλεκτρονική αντιμετώπιση των μη ορθών συνταγών.

  9. Tο μηχανογραφικό έλεγχο των δεδομένων και τη μηνιαία πληρωμή προκαταβολών και εκκαθαρίσεων στα φαρμακεία (μέσω του ΔΙΑΣ).

  10. Tην ενημέρωση των φαρμακείων, των Υποκαταστημάτων και της Διοίκησης του ΙΚΑ για τα αποτελέσματα της επεξεργασίας.

  11. Τον υπολογισμό του ποσού ανάκτησης ανά φαρμακευτική εταιρεία και ΦΚΑ.

  12. Tην ενημέρωση της Διοίκησης, μέσω συστήματος Διοικητικής Πληροφόρησης, για θέματα Φαρμακευτικής Δαπάνης και Κατανάλωσης.

  13. Tην παρακολούθηση της συνταγογράφησης και την αποστολή Ενημερωτικών Σημειωμάτων Συνταγογράφησης τόσο ατομικά σε κάθε συνταγογράφο ιατρό όσο και σε επίπεδο Μονάδας Υγείας, Νομού και Περιφέρειας.

Τα αναμενόμενα οφέλη του Συστήματος Αυτοματοποιημένης Διαχείρισης Συνταγών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ είναι:

Λειτουργικά οφέλη:

1. Αύξηση ταχύτητας επεξεργασίας

2. Διεύρυνση των διενεργούμενων ελέγχων συνταγογράφησης και εντοπισμός λαθών.

3. Μείωση σφαλμάτων συνταγογράφησης (λάθος χορηγήσεις, επανάληψη συνταγών κλπ.)

4. Αυτοματοποίηση στις διαδικασίες διασταύρωσης στοιχείων και χρέωσης των συνταγών

5. Παροχή έγκυρης διοικητικής πληροφόρησης στα αρμόδια στελέχη

Στρατηγικά οφέλη:

1. Έλεγχος και περιορισμός της υπέρμετρης και ανεξέλεγκτης κατανάλωσης υπηρεσιών φαρμάκων

2. Σύνδεση της χειρόγραφης συνταγογράφησης, εκτέλεσης και χρέωσης, με αυτοματοποιημένη ηλεκτρονική διαδικασία


3. Δημιουργία υποδομής συμβατής με πιθανές τεχνολογικές αλλαγές, όπως η υιοθέτηση ηλεκτρονικής κάρτας ή και ηλεκτρονικού συστήματος συνταγογράφησης



ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

&

ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

Επιστροφή | Κορυφή

Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2009

Νέα Υ.Α. για την Προμήθεια Ναρκωτικών Φαρμάκων του Κρατικού Μονοπωλείου στα ιδιωτικά φαρμακεί

Σας γνωστοποιούμε ότι στο ΦΕΚ 1902/Β/4-9-09 δημοσιεύτηκε η αριθμ. ΔΥΓ3γ/οικ/117237/1-9-2009 σχετική Υπουργική Απόφαση που αφορά την Προμήθεια Ναρκωτικών Φαρμάκων του Κρατικού Μονοπωλείου στα ιδιωτικά φαρμακεία, που υπάγεται στις διατάξεις του Ν. 3459/06 περί ναρκωτικών.
Αριθμ. ΔΥΓ3γ/οικ/117237
Προμήθεια Ναρκωτικών Φαρμάκων του Κρατικού Μονοπωλίου
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1) Τις διατάξεις του ν. 3459/2006 (ΦΕΚ Α΄103/25.5.2006).
2) Το π.δ. 312/92 άρθρο 4. (ΦΕΚ Α΄ 157/16.9.1992).
3) Την υπ’ αριθμ. Α6β/5558/4.7.1979, Υπ. Απόφαση όπως
αυτή συμπληρώθηκε με την υπ’ αριθμ. ΕΜΠ. 2211/4.7.1979 απόφαση.
4) Την Γνωμοδότηση της Επιτροπής Ναρκωτικών αριθμ. 6/9.6.2009.
5) Την Πρόταση του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου.
6) Το γεγονός ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη, σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
1) Καθορίζουμε όπως κάθε αδειούχος φαρμακοποιός διατηρεί υποχρεωτικά στο φαρμακείο του τις κάτωθι ποσότητες ναρκωτικών φαρμάκων, δηλαδή:
α) Πέντε (5) φύσιγγες Μορφίνης των 0,010 γραμμαρίων.
β) Πέντε (5) φύσιγγες Πεθιδίνης των 0,050 ή 0,100 γραμμαρίων.
2) Καθορίζουμε την ανώτατη ετήσια ποσότητα των κάτωθι ειδών του Κ.Μ.Ν που δύναται κάθε αδειούχος φαρμακοποιός να προμηθεύεται, ως εξής:
α) Δέκα γραμμάρια (10 gr) σκόνης υδροχλωρικής Μορφίνης.
β) Εκατό (100) φύσιγγες υδροχλωρικής Μορφίνης των 0,010 γραμμαρίων.
γ) Διακόσιες (200) φύσιγγες υδροχλωρικής Πεθιδίνης των 0,100 ή 0,050 γραμμαρίων.
3) Εξαίρεση από την ανωτέρω ετήσια ποσότητα, αποτελεί η περίπτωση κατά την οποία η επιπλέον ζητούμενη ποσότητα, προορίζεται για τις ανάγκες βαρέως πασχόντων και έχει εκδοθεί σχετική απόφαση της Νομαρχίας.
Τα παραπάνω ναρκωτικά είδη φυλάσσονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.


Τελευταία ανανέωση ( 28.09.09 )

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Ι.Κ.Α. ΓΙΑ ΤΟ Α.Μ.Κ.Α. (Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης)

ΘΕΜΑ : Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.)
ΣΧΕΤΙΚΗ : Η υπ΄αριθμ.33/09 εγκύκλιος
Οπως είναι γνωστό με τις διατάξεις του άρθρου 153 του Ν. 3655/08, από 1-6-2009 ο Αριθμός Μητρώνου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) καθιερώθηκε ως μοναδικός αριθμός εργασιακής και ασφαλιστικής ταυτοποίησης όλων των πολιτών της Χώρας.
Μετά από παράταση που δόθηκε με το υπ΄αριθμ. Α02/1102/29-6-2009 έγγραφο της Δ/σης Ασφάλισης Εσόδων , από τις 1-10-2009 είναι υποχρεωτική η προμήθεια ΑΜΚΑ για κάθε ασφαλισμένο καθώς και η αναγραφή του στα παραστατικά που αφορούν παροχές πάσης φύσεως καθώς και συνταγές.
Δεδομένου ότι στο χρησιμοποιούμενο συννταγολόγιο ΙΚΑ δεν είχε προβλεφθεί πεδίο για αναγραφή του ΑΜΚΑ , εφεξής και μέχρι την διανομή του ατομικού διπλότυπου συνταγολογίου (όπου έχει προβλεφθεί πεδίο για την αναγραφή του ΑΜΚΑ) , θα πρέπει κατά την έκδοση της συνταγής οι συνταγογράφοι γιατροί να συμπληρώνουν ευανάγνωστα τον ΑΜΚΑ μετά το ονοματεπώνυμο του ασφαλισμένου , φροντίζοντας να μην επικαλύπτουν άλλα πεδία της συνταγής.
Επισημαίνουμε ότι όσον αφορά τους ασφαλισμένους που θα προσέρχονται για συνταγογράφηση στις Μονάδες Υγείας και τα Νοσοκομεία του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ μετά την 1/10/2009 και δεν έχουν προμηθευτεί τον Α.Μ.Κ.Α. θα εξυπηρετούνται με την επισήμανση όμως ότι την επόμενη επίσκεψη θα πρέπει να έχουν εφοδιαστεί και οι άμεσα ασφαλισμένοι και τα μέλη της οικογενείας τους.
Συνταγές οι οποίες προσκομίζονται στα φαρμακεία για εκτέλεση και

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2009

ΔΗΛΩΣΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΟΥΦΛΙΑ

«H διαδρομή στην πολιτική τελείωσε για μένα.

Η αποχώρησή μου από την πολιτική ήταν κάτι που αρκετές φορές με είχε απασχολήσει στο παρελθόν. Διάφορες καταστάσεις, διαδικασίες, μέθοδοι στην πολιτική, ήταν αντίθετες με τα πιστεύω μου και τα στοιχεία του χαρακτήρα μου. Τα παραπάνω, μαζί με τα φίλια πυρά, με πίεζαν...

και πολλές φορές με πλήγωναν. Επέμεινα με την πίστη ότι είμαι χρήσιμος και πιστεύω ότι προσέφερα σημαντικό έργο στον τόπο και στην παράταξη. Έφτασα πολύ κοντά στο να λάβω αυτήν την απόφαση της αποχώρησης, λίγο καιρό πριν από την έναρξη της προεκλογικής περιόδου. Θεώρησα όμως -όπως το θεώρησε και η ηγεσία του κόμματος- ότι θα ήταν χρήσιμο για την παράταξη να είμαι υποψήφιος και αυτήν τη φορά. Δεν προτίθεμαι να ορκιστώ βουλευτής. Ξεκαθαρίζω και ότι δεν με ενδιαφέρει καμία πολιτική θέση ή αξίωμα, είτε εντός Νέας Δημοκρατίας είτε ευρύτερα. Εκείνο που με ενδιαφέρει είναι να αναπνεύσω εκτός πολιτικής. Το εκλογικό αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικά βαρύ. Πιστεύω, όμως, ότι η απόφαση του Κώστα Καραμανλή να οδηγήσει τη χώρα σε εκλογές βάζοντας πάνω από όλα το εθνικό συμφέρον, όπως και η στάση του χθες το βράδυ, τιμούν τον ίδιο και το κόμμα μας. Σε ό,τι με αφορά στο θέμα των εκλογών -όπως έχω δηλώσει δημόσια- όταν μου ζητήθηκε η γνώμη τάχθηκα υπέρ των εκλογών, όπως τάχθηκαν και άλλα κορυφαία στελέχη. Η άποψή μου ήταν -και δεν την αλλάζω- ότι μία μακρά προεκλογική περίοδος σε μία τέτοια οικονομική συγκυρία, θα ήταν μεγάλη ζημιά για τον τόπο και ότι το παραταξιακό συμφέρον πρέπει να ταυτίζεται με το Εθνικό. Γι’ αυτούς που σκέπτονται παραταξιακά και μόνον, έχω να τονίσω δύο πράγματα: Πρώτον, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, τα αίτια της ήττας δεν ήταν ο χρόνος των εκλογών αλλά πολλά άλλα. Δεύτερον, στις εκλογές του Φεβρουαρίου, όλα και κυρίως η οικονομία, δείχνουν ότι δεν θα ήταν καλύτερα τα πράγματα για την παράταξη. Πιστεύω, επίσης, ότι η επιλογή να πούμε την αλήθεια στον ελληνικό λαό, την οποία υποστήριζα σταθερά, αποτελεί σοβαρή κληρονομιά για την παράταξη αλλά και παρακαταθήκη για την πολιτική ζωή του τόπου. Ο καθένας έχει δικαίωμα να κρίνει την άποψη όσων πιστεύαμε ότι έπρεπε να προκηρυχτούν εκλογές. Δεν έχει, όμως, το δικαίωμα να αποδίδει υστεροβουλίες που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Ομολογώ ότι απρέπειες που ακούστηκαν το τελευταίο διάστημα δεν τις περίμενα, αλλά δεν με επηρέασαν στην απόφασή μου να αποχωρήσω. Πολιτεύτηκα 35 χρόνια με γνώμονα το εθνικό συμφέρον και το συμφέρον της παράταξης. Άλλωστε, αν ενδιαφερόμουν για διάφορα αξιώματα και, κυρίως, αν έβαζα πάνω από όλα το δικό μου συμφέρον, έμπειρος είμαι και θα πολιτευόμουν διαφορετικά. Ολοκληρώνοντας αυτήν την πολιτική διαδρομή, θέλω να ευχαριστήσω όλους όσους με εμπιστεύτηκαν. Τους χιλιάδες πολίτες που με τίμησαν με την ψήφο τους και τους αείμνηστους Κωνσταντίνο Καραμανλή, Γεώργιο Ράλλη και Ξενοφώντα Ζολώτα, καθώς και τον Τζανή Τζανετάκη, τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη και τον Κώστα Καραμανλή, που ως Πρωθυπουργοί μου ανέθεσαν σημαντικά Υπουργεία. Εργάσθηκα με όλες μου τις δυνάμεις για το καλύτερο. Αισθάνομαι υπερήφανος για το έργο μου σε κάθε Υπουργείο, αλλά και για τα δύο Κυβερνητικά Προγράμματα, του 1989 και του 2004. Τα τελευταία 5,5 χρόνια στο ΥΠΕΧΩΔΕ, πραγματοποιήσαμε πολύ σημαντικό έργο στο Περιβάλλον και τις Υποδομές. Οι συνεργάτες μου και εγώ πιστεύουμε ότι αφήνουμε μία σημαντική κληρονομιά, που κάνει πραγματικά καλύτερη τη ζωή των πολιτών σε όλη την Ελλάδα. Τέλος, θέλω να ευχαριστήσω την οικογένειά μου, που με στήριξε όλα αυτά τα χρόνια. Στην πολιτική μου διαδρομή γεύτηκα, όπως όλοι, πικρίες, αλλά οφείλω να τονίσω ότι γεύτηκα και την χαρά της δημιουργίας και της προσφοράς. Αποχωρώ με γνώσεις και εμπειρίες, αλλά κυρίως με αναλλοίωτα τα στοιχεία του χαρακτήρα μου. Εύχομαι η νέα κυβέρνηση να υπηρετήσει με αποτελεσματικότητα τον τόπο. Πιστεύω ότι η παράταξή μας θα βρει γρήγορα και πάλι τον δρόμο της. Η προσωπική μου πολιτική διαδρομή ολοκληρώθηκε εδώ. Και πάλι ευχαριστώ όλους όσους μου έδωσαν την εμπιστοσύνη και την αγάπη τους, αυτά τα 35 χρόνια.»

Εθνικές Εκλογές 2009

Ενσωμάτωση:
99.36% Εγγεγραμμένοι 9.907.126 Ψήφισαν 70,91%
Έγκυρα - Άκυρα/Λευκά 2,64%

Κόμμα
% Έδρες
ΠA.ΣO.K 43,93 - 160

N.Δ. 33,48 -91

K.K.E. 7,54 - 21

ΛΑ.Ο.Σ 5,63 - 15

ΣΥ.ΡΙΖ.Α 4,60 - 13

Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2009

ΥΠΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ Γ΄ΠΙΝΑΚΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ

1. Την υπαγωγή των φαρμακευτικών ιδιοσκευασμά−
των FENTANYL/SANDOZ που περιέχουν την ουσία
FENTANYL, στον Πίνακα Γ’ της παρ. 2 του άρθρου 1
του ν. 3459/2006.
2. Ορίζουμε ως Μέγιστη Ημερήσια Δόση για τα ανωτέ−
ρω φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα (διαδερμικά έμπλα−
στρα) τα 300 μg/hr.
Τα ανωτέρω φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα δύνανται με
ευθύνη του γιατρού να χορηγούνται με Ειδική Συνταγή
Ναρκωτικών σε ποσότητα που αντιστοιχεί στη μέγιστη
ημερήσια δόση και για θεραπεία δεκαπέντε (15) ημερών
Αν η μέγιστη ημερήσια δόση δεν επαρκεί σε περί−
πτωση καρκινοπαθών, χορηγείται άλλο φάρμακο ή συ−
μπληρωματική αγωγή, ύστερα από άδεια της διεύθυνσης
υγείας της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης η οποία
ισχύει για ένα (1) μήνα.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 5 Αυγούστου 2009
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΒΡΑΜΟΠΟΥ4.

Την υπ’ αριθμ. ΔΥΓ3γ/61606/3.7.2009 (ΦΕΚ 1393/
Β/13.7.2009) Υπ. Απόφαση υπαγωγής του φαρμακευ−
τικού ιδιοσκευάσματος DEMOGYL στις διατάξεις του
ν.3459/2006 περί ναρκωτικών. αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού
Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Ορίζουμε ως Μέγιστη Ημερήσια Δόση για το φαρ−
μακευτικό ιδιοσκεύασμα DEMOGYL (διαδερμικό
έμπλαστρο) που περιέχει την ουσία Fentanyl τα 300
μg/hr.
Το ανωτέρω φαρμακευτικό ιδιοσκεύασμα δύναται με
ευθύνη του γιατρού να χορηγείται με Ειδική Συνταγή
Ναρκωτικών σε ποσότητα που αντιστοιχεί στη μέγι−
στη ημερήσια δόση και για θεραπεία δεκαπέντε (15)
ημερών.
Αν η μέγιστη ημερήσια δόση δεν επαρκεί σε περί−
πτωση καρκινοπαθών, χορηγείται άλλο φάρμακο ή συ−
μπληρωματική αγωγή, ύστερα από άδεια της διεύθυνσης
υγείας της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, η οποία
ισχύει για ένα (1) μήνα.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της
Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 5 Αυγούστου 2009
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΔΗΜ. ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Από τον Μόλυβο στο μέλλον του φαρμακείου Εισήγηση του Δημήτρη Καραγεωργίου σε διημερίδα για τη φαρμακευτική πολιτική, 10-12 Ιουλίου, Μόλυβος 11 Ιουλί

Σ’ αυτή την ίδια αίθουσα, ο έτερος του ντουέτου εισηγητών, ο αγαπητός μου φίλος κ. Σερέτης, σε άλλο χρόνο, σας ανέλυε πώς οι στυλοβάτες της οργανωμένης κοινωνίας είναι η ενέργεια, τα τρόφιμα, τα όπλα, τα φάρμακα.
Σήμερα σας λέω πως στρατηγικά επικυρίαρχος είναι εκείνος που έχει δημιουργήσει και ελέγχει το δίκτυο μετακίνησης ανθρώπων ως εμπορευμάτων, τα δίκτυα της ενέργειας, των τροφίμων, των όπλων, των φαρμάκων...
Ζούμε τις μέρες πολέμου ανάμεσα σε τρομακτικού μεγέθους συμφέροντα της φαρμακοβιομηχανίας και του μεγάλου χονδρεμπορικού κεφαλαίου. Το ενδιάμεσο αλλά συγχρόνως και το δέλεαρ των δύο πλευρών είναι το δίκτυο των φαρμακείων, το δίκτυο των generics και το ξεκαθάρισμα του τοπίου, ώστε να έρθει πλησίστια η εποχή των καινοτομιών και των pharmacogenomics (φαρμακογονιδιωματική). Κάτι από τα παραπάνω μπορεί να διακρίνετε στην ευρύτερη ­όχι μόνο νομική­ ανάλυση της πρόσφατης απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (ECJ).
Ήδη οι επιφανείς των ευρωπαϊκών αρχών περιλαμβανομένου του ΕΜΕΑ, μας προδιαγράφουν ότι η διαχείριση των κινδύνων από τις φαρμακευτικές αγωγές, παρά η αντιμετώπιση των ασθενειών είναι το κυρίως ζητούμενο από τα φαρμακεία.
Το κόστος-αποτελεσματικότητα και ο επαγγελματισμός των φαρμακοποιών είναι οι απόλυτες διαστάσεις που χαρακτηρίζουν την ποιότητα της παρεχόμενης περίθαλψης. Το φαρμακείο δεν είναι πια ένα σημείο πώλησης και χορήγησης φαρμάκων. Αλλάζει ρόλο και εισέρχεται στο χώρο των υπηρεσιών. Μια καινούρια εποχή ξεκινάει για τη φαρμακοεπαγρύπνηση ως μέρος του νέου «φαρμακευτικού πακέτου της Ε.Ε.», όπου συμμετέχουν άμεσα και οι πολίτες σε μια πιο προχωρημένη εκδοχή παρακολούθησης ιδίως των νέων καινοτόμων φαρμάκων.
Υπεύθυνος, λοιπόν, ο φαρμακοποιός στο δικό του αλλά πολύ μεγαλύτερο μέρος για τα ακόλουθα:
­ - Φαρμακοεπαγρύπνηση
­ - Ανακύκλωση των φαρμάκων
­ - Άμεση απόσυρση των φαρμάκων
­ - Ιχνηλασιμότητα της αυθεντικότητας των φαρμάκων
Το τελευταίο σημείο έρχεται με αφορμή τα διαρκώς ανερχόμενα ποσοστά πλαστών φαρμάκων (στην Ελλάδα είναι μηδενικά), αποσκοπεί όμως στον περιορισμό του παράλληλου εμπορίου και ίσως ανάλογα με τις εφαρμογές ηλεκτρονικών συστημάτων στον έλεγχο του δικτύου των φαρμακείων (που λέγαμε).
Δεν χρειάζονται, όμως, οι ευρωπαϊκές αρχές να πιστοποιήσουν το αυξανόμενο άγχος μας. Πώς θα αντιμετωπίσουμε, π.χ., το Polypill (ένα χάπι που εμπεριέχει τρία αντιυπερταστικά) στην ενδεχόμενη επικινδυνότητά του, πώς θα δεχτούμε το Viagra και το day after pill στην πλέον διευρυμένη περιοχή των ΜΥΣΥΦΑ, πώς τελικά θα δούμε, λόγω ιδιαίτερου ενδιαφέροντος των ασφαλιστικών ταμείων τα κίνητρα για περισσότερη συνταγογράφηση των generis; Εδώ μια μικρή παρένθεση. Στη χώρα που παράγει Brand generics δεν δώσαμε τη δέουσα προσοχή στην ελληνική φαρμακοβιομηχανία και δεν απλώσαμε χέρι συνεργασίας όσο έπρεπε. Ως στέλεχος του ΠΦΣ ζητώ συγνώμη, αν αυτό σημαίνει το ξεκίνημα νέων συνεργασιών.
Επί των υπηρεσιών του φαρμακείου ο λόγος που για να επισυμβεί στα καθ’ ημάς απαιτείται να μειωθούν:
α) Οι ανταγωνισμοί με τους γιατρούς. Δύσκολο για τους άνεργους γιατρούς που νομίζουν ότι συνεργάτες τους από την ίδια ομάδα, τους τρώνε τη δουλειά. Αντιθέτως τους δίνουν δουλειά. Κατευθύνουν τον κόσμο στον γιατρό, β) Οι ανταγωνισμοί και τα αντιτιθέμενα συμφέροντα των εταιρειών της ξένης φαρμακοβιομηχανίας που την κάνουν να παρουσιάζει έλλειψη οράματος. Αν το νέο που ξεκινάει με τις καινοτομίες είναι να κινηθούμε συνεργατικά και όχι ανταγωνιστικά, τότε πρέπει να ξανασυζητήσουμε το κυρίως ζητούμενο, την προσβασιμότητα του πολίτη στην άριστη φαρμακευτική περίθαλψη. Ψηλά στην ατζέντα μας φυσικά είναι τα οικονομικά των ασφαλιστικών ταμείων και οι νέες ενδεχόμενες φαρμακευτικές πολιτικές, άρα η συνεχής εξέταση του κόστους-αποτελεσματικότητα και κύρια γνώση και θέληση ότι και εμείς πρέπει να διατηρήσουμε την ανεξαρτησία και βιωσιμότητά μας και εκείνοι προφανέστατα δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα.
Επειδή οι διοργανωτές μού ζήτησαν να μελλοντολογίσω, αλλά όχι να γίνω προφήτης για το φαρμακείο του αύριο απεκδύομαι τον συνδικαλιστή μέσα μου, προσπαθώ να δω με τα μάτια του τεχνοκράτη τις εξελίξεις και γιατί όχι να σχεδιάσω.
Πρώτα απ’ όλα μπορούμε μαζί να διακρίνουμε επιγραμματικά τα κλειδιά αλλαγών στην κοινωνία:
­ - Ο πολιτισμός της Υγείας και της ευημερίας
­ - Οι ανεπάρκειες στα συστήματα Υγείας
­ - Ο γηράσκων πληθυσμός
­ - Η αυξημένη χρήση της τεχνολογίας της πληροφορίας
­ - Η γενετική επανάσταση
Οι μελλοντικές υπηρεσίες Υγείας θα επηρεάζονται από:
­ - Αυξημένο καταναλωτισμό
­ - Περισσότερο χρόνο για την αναθεώρηση δεδομένων
­ - Επιμηκυμένη συμβουλευτική με μεγαλύτερη ανταλλαγή πληροφοριών
­ - Τεχνολογία επικοινωνίας και πληροφορίας και οι αναγκαίες εκπαιδεύσεις και δεξιότητες
­ - Εικονικές υπηρεσίας Υγείας
Οι παράγοντες που επηρεάζουν την παγκόσμια φροντίδα Υγείας:
­ - Παράγοντες πληθυσμού (αύξηση-μετακινήσεις)
­ - Επιβαρύνσεις ασθενειών
­ - Διαφορές συστημάτων Υγείας
­ - Ιδιαίτεροι παράγοντες του φαρμακευτικού επαγγέλματος
­ - Ιδιαίτεροι παράγοντες της φαρμακοβιομηχανίας και των καινοτομιών
Όλα τα παραπάνω συνδέονται από την απαραίτητη κοινωνική ανάλυση - δεν σφάλουν όσοι υποστηρίζουν ότι το 50% της φαρμακευτικής είναι κοινωνική επιστήμη.
Στον προγραμματισμό Υγείας 2008-2013 η Επίτροπος Υγείας κ. Ανδρούλα Βασιλείου αναφέρεται:
­ - στην αντικαπνιστική εκστρατεία
­ - στις χρόνιες χορηγήσεις φαρμάκων
­ - στους κινδύνους και στις αγωγές, ιδίως την πρόληψη των καρδιαγγειακών
­ - στον έλεγχο του βάρους - εκστρατεία κατά της παχυσαρκίας
­ - στην προ-υπέρταση
­ - στον προ-διαβήτη
­ - στην ταυτοποίηση φαινοτύπου και τις ενδεχόμενες παρεμβάσεις, ώστε να καθυστερήσει η εμφάνιση ασθενειών, όπως αρθρίτιδα, καρκίνος και νευρολογικές διαταραχές.
Ιδιαίτερα για το ρόλο του φαρμακοποιού ως το 2015 προδιαγράφουν οι ευρωπαϊκές αρχές:
­ - τη διασφάλιση της άριστης χρήσης των φαρμάκων, περιλαμβανομένων της συνταγής και της αποτελεσματικότητάς τους
­ - την αύξηση της ασφάλειας των ασθενών
­ - τη συνείδηση αντιμετώπισης των ασθενών ως συνεργατών
­ - τη θεώρηση και του φαρμακοποιού ως μέρους ομάδας φροντίδας Υγείας
­ - τη συμμετοχή του σε ό,τι σχετίζεται με τη δημόσια Υγεία
Επιτρέψτε μου τώρα πράγματι να μελλοντολογίσω, όπως είναι και η επιθυμία των διοργανωτών.
Από την ενδιαφέρουσα μελέτη «Vision for pharmacy» που χρηματοδότησαν ΗΠΑ, Μ. Βρετανία, Ν. Ζηλανδία, Αυστραλία, του αγγλοσαξονικού δηλαδή μοντέλου, και έχει αυτό τη σημασία του, ξεχωρίζω τα παρακάτω:
­ - Το φαρμακείο θα εστιάζει πολύ περισσότερο στην προσωποποιημένη θεραπεία.
­ - Generics θα είναι η κυρίαρχη γλώσσα αυτού του αιώνα. Αυτοί που θα μπορούν να τη μιλήσουν θα αποκτήσουν απευθείας και επί σκοπόν, έλεγχο όλων των μορφών της ζωής.
­ - Οι γιατροί θα αντιμετωπίζουν ασθένειες ,όπως ο καρκίνος και ο διαβήτης, πριν ακόμα τα συμπτώματα αρχίσουν με τη χρήση φαρμάκων που αντιδρούν στο αποτέλεσμα ιδιαίτερης συγκεκριμένης πρωτεΐνης και θα γνωρίζουν από την αρχή πώς να επιλέξουν τα άριστα φάρμακα για τον κάθε ασθενή.
­ - Η φαρμακογενετική θα είναι σε όλη της την ανάπτυξη και τις εφαρμογές. Το ερώτημα είναι ποιο θα είναι το κόστος-αποτελεσματικότητα αυτών των εφαρμογών της προσωποποιημένης θεραπείας, αλλά και τι θα γίνει ένας τεράστιος σημερινός κόσμος και οικονομία Υγείας.
Δεν θα χρειάζονται τέτοια τεράστια συγκροτήματα τύπου Memorial Hospital με ό,τι αυτό σημαίνει σε άλλου είδους υπερειδικεύσεις και γιατί όχι άλλη αντιμετώπιση του emergency ή των χειρουργείων.
­ - Σε 20 χρόνια οι θεραπείες stem cells θα είναι προσιτές. Εάν θεωρήσουμε μια τέτοια θεραπεία ως φάρμακο, τότε υπάρχει τεράστιο και ευρέως αγνοούμενο πεδίο για τον ποιοτικό έλεγχο, τις αλληλεπιδράσεις φαρμάκου/κυττάρου, την πρόσληψη και κατανομή του, τη διαφύλαξη και συντήρησή του, τη διανομή και το κόστος της. Ένα είναι σίγουρο, όμως, το φαρμακείο πρέπει να ηγείται στο πεδίο αυτό, ώστε να είναι αποτελεσματικές οι θεραπείες.
­ - Στο φαρμακείο του 2050 η βασική υπηρεσία θα λέγεται test ως εξής: «Το DNA σας επηρεάζει την ανταπόκρισή σας στα φάρμακα»
Το test θα δείχνει τις εξής κατηγορίες για τα φάρμακα:
α) ασφαλές, αποτελεσματικό, β) ασφαλές, μη αποτελεσματικό, γ) μη ασφαλές, μη αποτελεσματικό, δ) μη ασφαλές, αποτελεσματικό
Πριν ρωτήσετε για το κόστος του test σκεφθείτε την ανταποδοτικότητά του στον ορθολογισμό της χρήσης των φαρμάκων.
Επειδή ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά και επειδή οι επιμέρους συζητήσεις και σχεδιασμοί για κάθε σημείο που προαναφέρθηκε έχουν ξεκινήσει, π.χ., σκεφθείτε εκείνους τους φαινότυπους που τους λείπουν ένζυμα και άρα έχουν διαφορετική αντίδραση στα φάρμακα και τώρα με τις μετακινήσεις πληθυσμών το πράγμα γίνεται για την Ε.Ε. πρόβλημα υπό έντονη συζήτηση, καταλήγω με τη γνωστή φράση του Δαρβίνου:
«Στην εξέλιξη των ειδών δεν είναι οι πιο δυνατοί, οι πιο επιθετικοί ή ακόμη οι πιο έξυπνοι που έχουν πιθανότητες να επιβιώσουν. Μάλλον είναι εκείνοι που μπορούν να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις των περιβαλλοντικών αλλαγών...
...Οι οργανισμοί που υπερασπίζονται επί μακρόν το παρελθόν, γίνονται οι ίδιοι ιστορία».

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ