ΠΦΣ ΠΡΟΣ ΛΟΒΕΡΔΟ: ΟΙ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
« Εισηγήσεις για την εργασιακή ασφάλεια και άλλες διατάξεις»
« Εισηγήσεις για την εργασιακή ασφάλεια και άλλες διατάξεις»
Οι διατάξεις που αφορούν τις ποινές επί παραβατών φαρμακοποιών είναι ιδιαίτερα αυστηρές. Κατά την άποψή μας το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο (ΠΔ 121/2008) είναι επαρκές για την αντιμετώπιση των όποιων παράνομων ή εξωσυμβατικών δραστηριοτήτων φαρμακοποιών . Αυτό το οποίο λείπει,όχι μόνο στον συγκεκριμένο χώρο αλλά σε όλη την κοινωνία, είναι η εφαρμογή των νόμων.
Ο ΠΦΣ έχει εμπράκτως αποδείξει στην μακρόχρονη πορεία του ότι όχι μόνον δεν καλύπτει επιλήσμονες των υποχρεώσεών τους φαρμακοποιούς, αλλά πρωτοστατεί στην διαδικασία παραδειγματικής τιμωρίας τους και απομάκρυνσής τους απο το σώμα των φαρμακοποιών.
Αυτήν την στάση θα συνεχίσει να έχει και κατά την κρίση των ως άνω τροπολογιών.Σε καμμιά όμως περίπτωση δεν θα δεχτεί στο όνομα της δημιουργίας εντυπώσεων ή της ανεύρεσης εξιλαστηρίων θυμάτων ή προς εκφοβισμό των υπολοίπων να μεγεθυνθούν μικρές τυπικές παραλήψεις και να ονομαστούν με χαρακτηρισμούς μειωτικούς για τον κλάδο. Σε καμμιά περίπτωση δεν θα ανεχθούμε οι φαρμακοποιοί να αντιμετωπίζονται ως οι εγκληματίες του τόπου για τους οποίους χρειάζεται ειδικό νομικό οπλοστάσιο.
Στο σημείο αυτό πρεπει να επισημάνουμε ότι ορισμένες παραβάσεις όπως « η ανεύρεση και παράνομη χρήση συνταγολογίων ή βιβλιαρίων υγείας ασφαλισμένων» (αρ.2, περ.γ4) δεν είναι δυνατόν να συντελεστούν χωρίς την σύμπραξη του ασφαλισμένου , που προσφέρει προς τούτο το βιβλιάριό του και για τον οποίο δεν περιγράφονται ανάλογες κυρώσεις. Τέλος επισημαίνουμε ότι πρέπει να γίνει ειδική πρόβλεψη για τις περιπτώσεις ανεύρεσης ταινιών γνησιότητας όταν με τρόπο αξιόπιστο τεκμηριώνεται ότι πρόκειται για ταινίες προχορηγηθέντων (δανεικών) φαρμάκων.
Οσον αφορά τα προβλεπόμενα στην παρ.2 του άρθρου 2 των τροπολογιών που αφορούν την υποχρέωση θεώρησης συνταγών (όταν η αξία τους ξεπερνά τα €150 αθροιστικά ανά μήνα) έχουμε να επισημάνουμε τα εξής:
Α. Η διαδικασία θεώρησης των συνταγών δοκιμάστηκε κατά το παρελθόν, απέτυχε πλήρως, δεν συνέβαλε στην μείωση των δαπανών και μετεξελίχθηκε σε έναν γραφειοκρατικό μηχανισμό ταλαιπωρίας των ασφαλισμένων. Ο μόνος ουσιαστικός λόγος επιβολής του είναι η δημιουργία εμποδίων πρόσβασης των ασφαλισμένων στις μονάδες παροχής ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και εξ αυτού αδυναμία λήψης των προβλεπομένων παροχών.
Β. Οι ελεγκτές ιατροί των ασφαλιστικών ταμείων και κυρίως του ΟΠΑΔ είναι ελάχιστοι έως ανύπαρκτοι και σε κάθε περίπτωση είναι αδύνατον να ανταποκριθούν σε έναν τεράστιο όγκο ασφαλισμένων που θα σχηματίζουν ατέλειωτες ουρές προκειμένου να θεωρήσουν την συνταγή τους.
Γ. Η καθιέρωση ορίου €150 αθροιστικά ανά μήνα προφανώς έγινε απο άνθρωπο που δεν έχει στοιχειώδη γνώση ή εμπειρία αλλά και δεν φρόντισε να πληρφορηθεί τα στοιχειώδη απο την διαδικασία εκτέλεσης μιας συνταγής. Αλλως θα είχε αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν ένας φαρμακοποιός να ελέγξει πριν την εκτέλεση μιάς συνταγής το σύνολο και την αξία μιάς εκάστης συνταγής και συνολικά όλων των άλλων συνταγών που ο συγκεκριμένος ασφαλισμένος εκτέλεσε όλο το μήνα στο ίδιο ή σε άλλα φαρμακεία, στην ίδια ή σε άλλες πόλεις της χώρας; Πως ένας φαρμακοποιός μπορεί να γνωρίζει εάν ο ασφαλισμένος εκτελέσει ή όχι μιά συνταγή που γράφτηκε μεν πρίν απο κάποιες ημέρες ή εβδομάδες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι σίγουρα προμηθεύτηκε τα αναγραφόμενα φάρμακα ή ενδεχομένως μέρος αυτών ; Γιατί ευθύνεται και δεν θα αποζημιωθεί ένας φαρμακοποιός που τελευταίος χρονικά στην διάρκεια ενός μηνός συμμετείχε στην κάλυψη του πλαφόν των € 150,όταν σε αυτή την κάλυψη «συνέβαλαν» μερικοί ακόμη συνάδελφοί του που έτυχε να εκτελέσουν συνταγές του ιδίου ασφαλισμένου , ίσως και μεγαλύτερης αξίας, αλλά μερικές ημέρες νωρίτερα ;
Αντιλαμβανόμεθα την λογική της κυβέρνησης και των αρμοδίων υπουργείων με κάθε τρόπο να θεσπίσουν μέτρα που θα μειώσουν την φαρμακευτική δαπάνη , κατεύθυνση προς την οποία και εμείς επιθυμούμε να συμβάλουμε και για αυτό έχουμε υποβάλει απο τις αρχές του χρόνου δέσμη συγκεκριμενων προτάσεων και άμεσα υλοποιήσιμων. Το συγκεκριμένο όμως μέτρο είναι λανθασμένο και ανεφάρμοστο υπο τις παρούσες συνθήκες πλήρους έλλειψης μηχανοργάνωσης σε όλο το σύστημα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.
Γιά το λόγο αυτό προτείνουμε ή την απόσυρση της σχετικής παραγράφου 2 ή τον καθορισμο ημερομηνίας έναρξης ισχύος ταυτόχρονα με την έναρξη εφαρμογής της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης η οποία με αυτόματο τρόπο θα υπενθυμίζει ή θα ορίζει την υποχρέωση θεώρησης της συνταγής την στιγμή που ο γιατρός ηλεκτρονικά θα συνταγογραφεί , δηλαδή κατά την έναρξη της διαδικασίας που γίνεται στο ιατρείο .
Το Δ.Σ του ΠΦΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο
Ο ΠΦΣ έχει εμπράκτως αποδείξει στην μακρόχρονη πορεία του ότι όχι μόνον δεν καλύπτει επιλήσμονες των υποχρεώσεών τους φαρμακοποιούς, αλλά πρωτοστατεί στην διαδικασία παραδειγματικής τιμωρίας τους και απομάκρυνσής τους απο το σώμα των φαρμακοποιών.
Αυτήν την στάση θα συνεχίσει να έχει και κατά την κρίση των ως άνω τροπολογιών.Σε καμμιά όμως περίπτωση δεν θα δεχτεί στο όνομα της δημιουργίας εντυπώσεων ή της ανεύρεσης εξιλαστηρίων θυμάτων ή προς εκφοβισμό των υπολοίπων να μεγεθυνθούν μικρές τυπικές παραλήψεις και να ονομαστούν με χαρακτηρισμούς μειωτικούς για τον κλάδο. Σε καμμιά περίπτωση δεν θα ανεχθούμε οι φαρμακοποιοί να αντιμετωπίζονται ως οι εγκληματίες του τόπου για τους οποίους χρειάζεται ειδικό νομικό οπλοστάσιο.
Στο σημείο αυτό πρεπει να επισημάνουμε ότι ορισμένες παραβάσεις όπως « η ανεύρεση και παράνομη χρήση συνταγολογίων ή βιβλιαρίων υγείας ασφαλισμένων» (αρ.2, περ.γ4) δεν είναι δυνατόν να συντελεστούν χωρίς την σύμπραξη του ασφαλισμένου , που προσφέρει προς τούτο το βιβλιάριό του και για τον οποίο δεν περιγράφονται ανάλογες κυρώσεις. Τέλος επισημαίνουμε ότι πρέπει να γίνει ειδική πρόβλεψη για τις περιπτώσεις ανεύρεσης ταινιών γνησιότητας όταν με τρόπο αξιόπιστο τεκμηριώνεται ότι πρόκειται για ταινίες προχορηγηθέντων (δανεικών) φαρμάκων.
Οσον αφορά τα προβλεπόμενα στην παρ.2 του άρθρου 2 των τροπολογιών που αφορούν την υποχρέωση θεώρησης συνταγών (όταν η αξία τους ξεπερνά τα €150 αθροιστικά ανά μήνα) έχουμε να επισημάνουμε τα εξής:
Α. Η διαδικασία θεώρησης των συνταγών δοκιμάστηκε κατά το παρελθόν, απέτυχε πλήρως, δεν συνέβαλε στην μείωση των δαπανών και μετεξελίχθηκε σε έναν γραφειοκρατικό μηχανισμό ταλαιπωρίας των ασφαλισμένων. Ο μόνος ουσιαστικός λόγος επιβολής του είναι η δημιουργία εμποδίων πρόσβασης των ασφαλισμένων στις μονάδες παροχής ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και εξ αυτού αδυναμία λήψης των προβλεπομένων παροχών.
Β. Οι ελεγκτές ιατροί των ασφαλιστικών ταμείων και κυρίως του ΟΠΑΔ είναι ελάχιστοι έως ανύπαρκτοι και σε κάθε περίπτωση είναι αδύνατον να ανταποκριθούν σε έναν τεράστιο όγκο ασφαλισμένων που θα σχηματίζουν ατέλειωτες ουρές προκειμένου να θεωρήσουν την συνταγή τους.
Γ. Η καθιέρωση ορίου €150 αθροιστικά ανά μήνα προφανώς έγινε απο άνθρωπο που δεν έχει στοιχειώδη γνώση ή εμπειρία αλλά και δεν φρόντισε να πληρφορηθεί τα στοιχειώδη απο την διαδικασία εκτέλεσης μιας συνταγής. Αλλως θα είχε αναρωτηθεί πως είναι δυνατόν ένας φαρμακοποιός να ελέγξει πριν την εκτέλεση μιάς συνταγής το σύνολο και την αξία μιάς εκάστης συνταγής και συνολικά όλων των άλλων συνταγών που ο συγκεκριμένος ασφαλισμένος εκτέλεσε όλο το μήνα στο ίδιο ή σε άλλα φαρμακεία, στην ίδια ή σε άλλες πόλεις της χώρας; Πως ένας φαρμακοποιός μπορεί να γνωρίζει εάν ο ασφαλισμένος εκτελέσει ή όχι μιά συνταγή που γράφτηκε μεν πρίν απο κάποιες ημέρες ή εβδομάδες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι σίγουρα προμηθεύτηκε τα αναγραφόμενα φάρμακα ή ενδεχομένως μέρος αυτών ; Γιατί ευθύνεται και δεν θα αποζημιωθεί ένας φαρμακοποιός που τελευταίος χρονικά στην διάρκεια ενός μηνός συμμετείχε στην κάλυψη του πλαφόν των € 150,όταν σε αυτή την κάλυψη «συνέβαλαν» μερικοί ακόμη συνάδελφοί του που έτυχε να εκτελέσουν συνταγές του ιδίου ασφαλισμένου , ίσως και μεγαλύτερης αξίας, αλλά μερικές ημέρες νωρίτερα ;
Αντιλαμβανόμεθα την λογική της κυβέρνησης και των αρμοδίων υπουργείων με κάθε τρόπο να θεσπίσουν μέτρα που θα μειώσουν την φαρμακευτική δαπάνη , κατεύθυνση προς την οποία και εμείς επιθυμούμε να συμβάλουμε και για αυτό έχουμε υποβάλει απο τις αρχές του χρόνου δέσμη συγκεκριμενων προτάσεων και άμεσα υλοποιήσιμων. Το συγκεκριμένο όμως μέτρο είναι λανθασμένο και ανεφάρμοστο υπο τις παρούσες συνθήκες πλήρους έλλειψης μηχανοργάνωσης σε όλο το σύστημα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.
Γιά το λόγο αυτό προτείνουμε ή την απόσυρση της σχετικής παραγράφου 2 ή τον καθορισμο ημερομηνίας έναρξης ισχύος ταυτόχρονα με την έναρξη εφαρμογής της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης η οποία με αυτόματο τρόπο θα υπενθυμίζει ή θα ορίζει την υποχρέωση θεώρησης της συνταγής την στιγμή που ο γιατρός ηλεκτρονικά θα συνταγογραφεί , δηλαδή κατά την έναρξη της διαδικασίας που γίνεται στο ιατρείο .
Το Δ.Σ του ΠΦΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο
ΔΗΜ.ΒΑΓΙΩΝΑΣ ΔΗΜ.ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΟΥ ΣΤΙΣ 7/03/2010ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΕΙΧΑΜΕ ΠΡΟΛΑΒΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ
http://vasilischolevas.blogspot.com/2010/03/blog-post_07.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου