Το κείμενο που ακολουθεί υπογράφεται από τον Πρόεδρο του Φ.Σ.ΛΑΡΙΣΑΣ και δημοσιεύτηκε στην ΄8η σελίδα της εφημερίδας ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ της Λάρισας την 14-10-2009. Αναρτάται ασχολιαστο από το BLOG
Βασικό πρόβλημα των τελευταίων χρόνων σε όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε .είναι το τεράστιο πρόβλημα των φαρμακευτικών δαπανών. Ο τομέας της φαρμακευτικής διακίνησης και η αύ-
ξηση των δαπανών ετησίως αποτελούν τον κύριο στόχο για την επίλυση ενός προβλήματος που θεωρείται, κομβικό στα ελλείμματα των ασφαλιστικών ταμείων. Λαμβάνοντας υπόψη ότι στην
Ελλάδα οι φαρμακευτικές δαπάνες το2009 θα φτάσουν τα 10 δισ. ευρώ γίνεται αντιληπτό ότι κάθε κυβέρνηση θα πρέπει να βρει λύσεις για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος.
Πολύ συχνά όμως διαπιστώνουμε ότι η επιλογή των πρωτοβουλιών που προωθούνται, δεν στοχεύουν στην καρδιά του προβλήματος με αποτέλεσμα να παραμένουν επί χρόνια συσω-ρευμένα τα ελλείμματα των ασφαλιστικών ταμείων. Ο προβληματισμός που αναπτύσσεται γύρω από την απελευθέρωση του φαρμακευτικού επαγγέλματος για να υπάρξει η ανάπτυξη του ανταγωνισμού με περιορισμό της δαπάνης αποτελεί ουτοπία. Έχει αποδεχθεί και έχει μετρηθεί από τις υπηρεσίες Υγείας όλων των Ευρωπαϊκών χωρών ότι η αύξηση των σημείων πώλησης οδηγεί μαθηματικά στην αύξηση των φαρμακευτικών δαπανών. Η μείωση του ποσοστού κέρδους του
φαρμακείου θα δημιουργούσε ένα πρόσκαιρο κέρδος ενδεχομένως για ένα ή δύο χρόνια το οποίο θα εξανε-μίζεται με την εισδοχή των νέων ακριβών φαρμάκων στη λίστα συνταγογράφησης των ασφαλιστικών ταμείων.
H πολυφαρμακεία και η υπερ- συνταγογραφία αποτελούν το γόρδιο δεσμό της ελληνικής και ευρωπαϊκής πολιτικής για τον έλεγχο των δαπανών.
Η προσπάθεια χειραγώγησης της πένας του ιατρού και η επαναφορά της συνταγογράφησης στις πραγματικές ανάγκες του πληθυσμού θα πρέπει να αποτελεί τον πρώτο στόχο των Υπουργείων Οικονομίας, Υγείας, και Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Ο εκσυγχρονισμός των Ασφαλιστικών Ταμείων με μηχανογραφημένο έλεγχο των ιατρών–φαρμακοποιών- ασφαλισμένων θα πρέπει επιτέλους να εφαρμοσθεί άμεσα
.Α) Δεν μπορεί στη σημερινή τεχνο-λογική εποχή να μην υπάρχουν στοιχεία κόστους συνταγής ανά συνταγογραφούντα ιατρό.
Β) Κόστος καταναλωθέντων φαρμάκων ανά ασφαλισμένο.
Γ)Αριθμός συνταγών για κάθε ασφαλισμένο στο φαρμακείο.
Δ) Παρακολούθηση παθήσεων και κατανάλωση φαρμάκων για κάθε μία από αυτές.
Ε) Αντιπαράθεση στοιχείων και νομοθετική ρύθμιση που θα καθορίζει τις υποχρεώσεις ενός εκάστου που εμπλέκεται στη διακίνηση.
Ζ) Εφαρμογή επιτέλους του θεσμού της μηχανογραφημένης συνταγής
Αν αυτά λειτουργήσουν θα υπάρξει άμεση ανακούφιση των ελλειμμάτων των ασφαλιστικών ταμείων, ορθολογική διακίνηση και ελεγχόμενο κόστος
δαπανών.
Πολιτικές και πρωτοβουλίες οι οποίες βάζουν σε αμφισβήτηση τη λειτουργία των 11.800 φαρμακείων της Ελληνικής Επικράτειας δεν μπορούν να επιφέρουν κανένα αποτέλεσμα υπέρ του
κοινού συμφέροντος. Η προσδοκώμενη απελευθέρωση μέσω νομικών διαδικασιών ( Συμβούλιο Επικρατείας) αποτελεί διακαή πόθο προσωπικών συμφερόντων μιας συντριπτικής μειοψηφίας φαρμακοποιών οι οποίοι ζουν έξω από το πρόβλημα, δεν γνωρίζουν τις πραγματικές ανάγκες του συστήματος και δεν ενδιαφέρονται για μια γενικότερη πολιτική δαπανών υπέρ του συμφέροντος του ελληνικού λαού.
Θα πρέπει να κατανοήσουν όλοι Κράτος-Δικαιοσύνη ότι η λειτουργία του φαρμακείου και η προσφορά του στην πρωτοβάθμια φροντίδα είναι μια κατάκτηση για τον Έλληνα πολίτη.
Η διασπορά των φαρμακείων στην Ελληνική Επικράτεια μετά την ψήφιση του Ν3457/2006 σηματοδοτεί μια νέα εποχή στο τομέα της εξυπηρέτησης του Έλληνα ασφαλισμένου.
Δεν είναι τυχαίο ότι η τελευταία απόφαση του Ανώτερου Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου δικαιώνει απόλυτα την εισηγητική έκθεση του νόμου θεμελιώνοντας ως απαράβατη προϋπόθεση
την προσπάθεια της δημόσιας υγείας και τη διασφάλιση της επιχειρηματικήςκαι επαγγελματικής ελευθερίας του φαρμακείου._ GER.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου