Συναδέλφισσες/συνάδελφοι,
Ο Φ.Σ. Αχαΐας εντός του Ιουνίου θα προχωρήσει σε κατά τόπους γενικές συνελεύσεις
με θέματα:
1) Κλιμακωτές επιστροφές rebate(ανάλογα με τον τζίρο στο σύνολο των ασφαλιστικών Ταμείων
ή μείωση ποσοστού κέρδους από 4% έως 7%.) Προτάσεις για συνδικαλιστική αντιμετώπιση.
2) Διάλογος για πολυσυστεγάσεις. με κατά τόπους (γεωγραφικά διαμερίσματα) συνελεύσεις
Όσοι με γνωρίζουν , ξέρουν ότι, λέω πάντα τα πράγματα με το όνομά τους.
Έτσι θα πάρω θέση και στα «νέα υπό συζήτηση μέτρα» που γνωρίζω ότι έχουν τεθεί με τον ποιο επίσημο και κατηγορηματικό τρόπο, με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης μέχρι τον προσεχή Δεκέμβριο.
Η ενασχόλησή μου με τα προβλήματα των φαρμακοποιών μου δίνει τη δυνατότητα ,στο μέτρο των δυνατοτήτων μου, να γνωρίζω πτυχές της φαρμακευτικής αγοράς.
ΔΕΔΟΜΕΝΑ
1.Ο κλάδος μας διακρίνεται από μία μεγάλη διαστρωμάτωση. Χωρίς επιφυλάξεις μπορώ να πω ότι το 20% των φαρμακείων κάνουν το 80% του τζίρου. Η δημόσια φαρμακευτική δαπάνη το 2009 ανήλθε στα 5,09 δις.
Συμπέρασμα 1: το κλιμακωτό rebate, εφ όσον θεσμοθετηθεί, είναι ένα δίκαιο μέτρο., Αφού τα 4δις τζίρο τον κάνουν 2.400 φαρμακεία ενώ το υπόλοιπο 1 δις το μοιράζονται 9600 φαρμακεία , τα παραπάνω , έστω και σε χοντρές γραμμές ,σαν προσέγγιση , είναι πολύ κοντά στην πραγματικότητα .
2.Η δημόσια φαρμακευτική δαπάνη πληρώνεται από τις έξης πηγές : από έσοδα των φορέων κοινωνικής ασφάλισης το 48%και από τον κρατικό προϋπολογισμό το 52%.in grosso mondo.
Συμπέρασμα 2 : Στη χώρα που βρίσκεται υπό επιτήρηση ,για να την δανείζουν οι εταίροι και το Δ.Ν.Τ. προκειμένου να πληρώνει τις δόσεις του χρέους της, οι εισπράξεις τόσο των φορέων κοινωνικής ασφάλισης όσο και του κράτους εξαρτώνται ευθέως ανάλογα από το ζέσταμα της οικονομίας ( ανάπτυξη) αλλά και από το μέγεθος της φοροδιαφυγής (να ένας λόγος που εμείς οι φαρμακοποιοί πρέπει να ζητάμε αποδείξεις) και της εισφοροδιαφυγής .Με άλλα λόγια το rebate δεν απειλεί τη βιωσιμότητα των φαρμακείων αλλά μια παρατεταμένη οικονομική ύφεση στη χώρα που θα φέρει μειωση των εισροών των ασφαλιστικών φορέων από την αυξηση της ανεργείας αλλά και του κρατικών εισόδων συνέπεια της μείωσης του εισοδήματος των πολιτών.. Ήδη η χρηματοδότηση για το 2010 από τον κρατικό προϋπολογισμό , προς τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, υπολείπεται από το 2009 κατά 509 ή 590 εκ. εύρο πράγμα που σημαίνει ότι κατά τον Σεπτέμβριο θα έχουμε «στάση πληρωμών» ή πολύμηνες καθυστερήσεις τύπου ΟΠΑΔ. Με άλλα λόγια μια οικονομική ύφεση ιδίως αν είναι παρατεταμένη δεν απειλεί μόνο τη χώρα αλλά και τη βιωσιμότητα του φαρμακείου, διότι η πιθανότητα να πληρωθούμε από δανεικά (χρήματα που θα δανεισθεί το κράτος) παρήλθε ανεπιστρεπτεί.
Το rebate ίσως βοηθήσει στο μέτρο που θα του αναλογεί να πληρωνόμαστε πιο συχνά.
Το ποσοστό κέρδους σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να πειραχτεί .Το γιατί θα το αναλύσω μια άλλη φορά . Βέβαια αν όλα τα φάρμακα διατεθούν από το φαρμακείο ανοιχτό στο κοινό τότε είμαι από εκείνους που πιστεύουν ότι , η συζήτηση μπορεί να ανοίξει κάτω από άλλα δεδομένα.
ΠΟΛΥΣΥΣΤΕΓΑΣΕΙΣ
Μια πονεμένη ιστορία στον φαρμακευτικό κλάδο.Έχουμε το μοντέλο του Καρπενησίου και της Αίγινας που αντέχουν στον χρόνο. Αυτοί πρέπει να προτείνουν ένα νέο πρώτυπο εταιρικών φαρμακείων και ο κάθε σύλλογος ας το προσαρμόσει στις χωροταξικές και άλλες τοπικές ιδιαιτερότητες.Πιθανά κίνητρα . Το ποσοστό του rebate σε συστεγασμένα φαρμακεία να υπολογίζεται στο πηλίκο του τζίρου της πόρτας δια του αριθμού των συστεγασμένων αδειών. Φορολογικά κίνητρα στα συστεγασμένα .Ομολογώ ότι δεν γνωρίζω με ποιο τρόπο το ΕΣΠΑ μπορεί να συμβάλλει στην κατεύθυνση αυτή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου