Παρασκευή 3 Απριλίου 2009

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΟΦΛΑ ΣΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΣΤΗ ΡΩΜΗ




Η αντιπροσωπεία του Σο.Φ.ΛΑ. στη Ρώμη . Στη φωτο από το gala στο κτίριο της συνομοσπονδίας των Ιταλικών συνεταιρισμών. Διακρίνονται από αριστερά : αντιπρόεδρος της FARMA CENTRO servizi e logistica της Περούτζιας sig. Claudio Falini, o οικονομικός δντής της COSAFACA( cooperativa Sarda Farmacisti)Dott. Ricardo Masiello καθώς και οσυνάδελφος πρόεδρος του συνεταιρισμού της Σαρδινίας Pilia Franco , επίσης ο πολύ συμπαθής πρόεδρος του φαρμακευτικού συνεταιρισμού της RAGUSA CO.FARM Dr Bartolo Noto,ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Σο.Φ.ΛΑ. Βασίλης Χολέβας , η Γ.Γ. του Δ.Σ. του Σο.Φ.Λα. Ευανθία Παπατόλια καθώς και ο Δ/τής του Σο.Φ.ΛΑ. Ευστάθιος Τσιάλτας.
Στο σεμινάριο πήραν μέρος αντιπροσωπείες από 8 ευρωπαικές χώρες με συνεταιριστικές επιχειρήσεις φαρμακοποίων. Την Ελληνική παρουσίαση έκανε ο συνάδελφος Σταύρος Μπελώνης . Παρακάτω παραθέτουμε τους στόχους του σεμιναρίου.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ Συνεταιριστικές επιχειρήσεις στον τομέα της Φαρμακευτικής . Ευκαιρίες και προκλήσεις. Ρώμη 30-31 Μάρτη 2009

ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
Το συνεργατικό-συνεταιριστικό κίνημα των φαρμακοποιών σήμερα δραστηριοπείται στον τομέα αυτό σε τουλάχιστον 11 χώρες τις Ε.Ε. και παράγει ένα κύκλο εργασιών που αγγίζει τα 18 δίς Ευρό το χρόνο και δίνει δουλειά σε 23.000 πολίτες. Οι συνεταιρισμοί για το φάρμακο στην Ευρώπη εμφανίζεται κάτω από διάφορες μορφές:
Ως κοινοπρακτικοί συνεταιρισμοί φαρμακοποιών με φαρμακείο που αγοράζουν από κοινού φάρμακα, ή λειτουργούν ως φαρμακαποθήκη.
χονδρέμποροι(wholesalers) μιας εφοδιαστικής αλυσίδας(logistics center) που παρέχει ακόμη, εκπαίδευση και υπηρεσίες στο φαρμακείο.
καταναλωτές που συνεργάζονται στο λιανικό εμπόριο φαρμάκων.
Εργαζόμενοι στον τομέα των φαρμάκων οι οποίοι συνεταιρίζονται με σκοπό την παραγωγή τους .
Όλες αυτές οι μορφές επιχειρήσεων που έχουν διαφορετικά συμφέροντα και αρμοδιότητες έχουν αναπτυχθεί πάνω σε μια κοινή ρίζα, την συνεταιριστική , η φύση της οποίας την καθιστά ένα απαραίτητο εργαλείο για το ανταγωνιστικό πλαίσιο στο τομέα αυτό. Σε έναν τομέα μεγάλου ανταγωνισμού , όπου προκειμένου να βρίσκεται σε ισορροπία ο έλεγχος της αγοράς, το συνεταιριστικό επιχειρηματικό μοντέλο αποτελεί ένα αντίβαρο για την αντιμετώπιση της κυριαρχίας των πολυεθνικών.

ΠΡΟΣ ΕΝΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Με την συνάντηση αυτή (Ρώμη 30-31 Μαρτίου 2009) επιχειρήθηκε το πρώτο βήμα συνεργασίας για την δημιουργία ενός δικτύου των κυριότερων φορέων του τομέα για την διατύπωση μιας κοινής στρατηγικής. Το δίκτυο αυτό μπορεί:
να φέρει κοντά και να ενώσει την φωνή των κυριότερων παραγόντων του κλάδου , ώστε ν’ ακουστεί δυνατά, στα θεσμικά κέντρα λήψης αποφάσεων της Ε.Ε.
να ενισχύσει την ανταλλαγή εμπειριών και πληροφοριών μεταξύ των φορέων που οδηγούν τον κλάδο στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες και να αξιολογήσει την δυνατότητα μεταφοράς μοντέλων και εμπειριών σε νέα πλαίσια.
να βελτιώσει την διαπραγματευτική ικανότητα των μεμονωμένων επιχειρήσεων.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ το δίκτυο αυτό μπορεί:
να ιδρύσει, όπου δεν υπάρχουν, διαφορετικά μοντέλα συνεταιρισμών στον τομέα του φαρμάκου.
να δημιουργήσει ένα κοινό προβληματισμό για το πώς θα εξασφαλιστεί η διανομή και η πώληση προϊόντων ποιότητας.
να εστιάσει στις ανάγκες των φαρμακοποιών με φαρμακείο ανοιχτό στο κοινό.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ του δικτύου είναι:
να βρίσκεται παντού
να ενισχύει την επιχειρηματικές συνεργασίες που να αφορούν την αγορά, την διανομή και την παραγωγή φαρμάκων.
Όλοι μαζί να υπερασπίζονται το όραμα του τομέα ώστε να παρέχει φαρμακευτικές υπηρεσίες ποιότητας με σεβασμό προς το άτομο χρήστη.
να δείχνει ιδιαίτερη προσοχή στους παράγοντες κλειδιά του τομέα: θεσμικά όργανα, καταναλωτές, φαρμακοποιούς και παραγωγούς.
Να σχεδιάζει μια μακροπρόθεσμη ευρωπαϊκή στρατηγική, γιατί αν έχουμε ένα κοινό όραμα για το μέλλον τότε είναι δυνατό να επιβάλλουμε μια οικονομική στρατηγική στην Ευρώπη.
Να αναζητηθούν συμμαχίες με άλλους φορείς του τομέα με την προϋπόθεση ότι το κάθε ξεχωριστό επιχειρηματικό μοντέλο θα είναι σεβαστό.

Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ (ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ) μπορεί να συνεισφέρει σε αυτή τη στρατηγική με:
την ενίσχυση νέων δικτύων.
την προώθηση νέων κοινών στρατηγικών.
την υποστήριξη της δημιουργίας ενός ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ συνεταιριστικού δικτύου.
Ο συνάδελφος Σταύρος Μπελώνης πραγματοποιεί την Ελληνική παρουσίαση
COOPERATIVES
EUROPE
Co-operative Enterprises in the Pharmacy sector
Opportunities & Challenges. Rome 30-31 March 2009

GUIDELINES FOR A CO-OPERATIVE STRATEGY IN THE PHARMACY SECTOR IN EUROPE

INTRO
The co-operative movement is currently working in the pharmacy sector in at least 11 countries of the European Union , it produces an annual turnover of about 18 billion Euro and employs 23.000 citizens. Co-operatives appear under different forms:

Co-operatives of professional pharmacists , which function as buying groups, wholesalers, provide logistics services and training;
Co-operative pharmacies:consumers coming together in retail co-operatives;
Workers joining in a co-operative to produce drugs.

All these business forms having different interests and competence , developed from the common co-operative root: it is their co-operative nature which makes them an essential element for the competitive context of this sector.
In a highly competitive sector, where multinational companies aim to control the whole market ,the co-operative business model represents a counter weight to the multinational domination.

TOWARDS A EUROPEAN CO-OPERATIVE NETWORK
The first step towards a co-operative network at European level is a common strategy among the major actors of the sector. This network can:
Bring the main actors of the sector together which can then make their voice heard in the EU legislation;
Foster the exchange of experiences and information, drive the sector into the different European countries , and assess the possibility of transferring models and experiences to new contexts;
Improve the negotiating capacity of individual businesses.
FROM COOPERATIVES EUROPE” S point of view this network;
is built around different co-operative models in the pharmacy sector;
can provide a common reflection on how to ensure distribution and sale of quality products;
focuses on the needs of professional pharmacists .

STRATEGIC OBJECTIVES
To be everywhere.
To enhance business synergies in terms of buying / distribution/ production.
All together defend our vision of a sector made of quality pharmacies, that respect the individual.
To pay particular attention to the key figures of this sector: consumers ,pharmacists , producers and institutions.
To built a long-term European strategy: only with a clear shared vision of the future is it possible to built an economic strategy that can punch its weight in Europe.
To consider alliances with other actors of the sector provided that yhe distinct business model is respected.
COOPERATIVES EUROPE can contribute to this strategy by:
enhancing new networks;
promoting new common strategies;
fostering the creation of a co-operative network.

Αναφορές του Ιταλικού κλαδικού τύπου για την εκδήλωση.

Cooperazione farmaceutica, primo summit
di Lorenzo Alvaro - pubblicato il 01 Aprile 2009 alle 12:53
Promosso da Federconsumo e con la partecipazione di Federfarma Servizi e Cooperatives Europe c'è stato
il primo incontro tra le cooperative farmaceutiche europee
A Federconsumo di Confcooperative aderiscono 30 delle 33 cooperative attive in Italia che a loro volta
associano circa 5 mila farmacisti, erogano i loro servizi a 8 mila farmacie e producono un fatturato
aggregato di 2,8 miliardi di euro, pari a 33% del mercato italiano di prodotti farmaceutici.
Le organizzazioni di rappresentanza delle cooperative farmaceutiche europee si sono date appuntamento a
Roma al Palazzo della Cooperazione. L’incontro è stato organizzato da Federconsumo Confcooperative,
Federfarma Servizi e da Cooperatives Europe.
«Questo primo appuntamento», ha sottolineato il segretario generale di Confcooperative, Vincenzo
Mannino, «è stato organizzato con l’intento di far crescere la reciproca conoscenza tra le cooperative
farmaceutiche europee. Ci sono cooperative di distribuzione del farmaco, altre che lo producono e altre
ancora che ne promuovono la vendita. Un rapporto crescente quello tra cooperazione e mondo sanitario che
va assumendo sempre più un ruolo di rilievo nella costruzione di un nuovo modello di welfare ispirato ai
principi di sussidiarietà».
Pierluigi Angeli presidente di Federconsumo Confcooperative spiega «siamo riusciti in questi mesi a
portare avanti un progetto finalizzato alla realizzazione di una rete che rafforzi le sinergie negli acquisti, nella
produzione e nella distribuzione e che affermi la nostra comune visione di mercato che mette al centro il
socio e il consumatore finale. Ricordiamo che sono almeno 11 i Paesi dell’Ue dove sono attive le
cooperative farmaceutiche che producono un fatturato di 18 miliardi di euro e impiegano oltre 23mila
persone».
All’incontro hanno preso parte anche Pauline Green e Rainer Schluter vertici di Cooperatives Europe. «I
numeri della cooperazione farmaceutica», hanno aggiunto Green e Schluter, «mostrano quanto sia
importante mettere in contatto gli attori del movimento cooperativo che lavorano nel settore farmaceutico per
permettere loro di prender consapevolezza del loro potenziale, di scambiare esperienze e opinioni e di unire
le forze per pensare a definire strategie comuni».
Fonte dell'articolo: VITA CSR



Δεν υπάρχουν σχόλια: